Privacy

Laaste update: 09-05-2018

Bescherming persoonsgegevens

Wanneer je een product bij ons bestelt, hoef je niet bang te zijn dat derden inzage hebben in alles wat je bij ons hebt besteld. Wij zorgen ervoor dat niemand er met jouw persoonsgegevens vandoor kan gaan, want dit zouden we zelf ook niet willen. Wij doen er alles aan om jouw privégegevens ook écht privé te houden, precies zoals we de Autoriteit Persoonsgegevens hebben beloofd (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl).

Heel soms zullen wij onze privacyverklaring moeten wijzigen, check dus altijd de datum van de wijziging. Voor jouw gemak hebben we de datum bovenaan deze pagina gezet, zodat je meteen ziet dat er een nieuwe versie is. Gamecardsdirect slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database, en daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Beloofd!

Beveiliging

Beveiliging van persoonsgegevens is voor ons van groot belang. Om jouw privacy te waarborgen hebben wij de volgende maatregelen genomen:

  • De persoonsgegevens zijn afgeschermd opgeslagen en worden beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord; deze zijn beveiligd met een 2-factor authenticatie.
  • Je gegevens worden apart opgeslagen in een beschermde omgeving.
  • Uiteraard worden bij ons ook maatregelen genomen om fysiek de toegang naar de plek waar persoonsgegevens staan opgeslagen te beschermen.
  • De verbinding tussen jouw computer en ons bestelsysteem wordt d.m.v. Secure Sockets Layer (SSL) verstuurd.

 

Als je vragen hebt of wilt weten welke persoonsgegevens wij van jou hebben opgeslagen, dan kan je altijd contact met ons opnemen. Zie de contactgegevens hieronder. Je mag natuurlijk altijd bezwaar maken tegen bepaald gebruik van jouw persoonsgegevens en je kan verouderde persoonsgegevens laten verwijderen.
Zodra je bij ons een bestelling plaatst heb je zelf de keuze om anoniem te bestellen, je geeft in dit geval enkel een naam en e-mailadres door. Wanneer je ervoor kiest om een account aan te maken profiteer je van extra voordelen. Je kunt een account aanmaken via Facebook, Google of je kan jezelf inschrijven.

Wat willen we van je weten?

Voor- en achternaam

Is wel zo leuk om een e-mail aan jou te beginnen met “Beste Wim,” i.p.v. met “Beste heer/mevrouw”.

Adres en woonplaats

Wij gebruiken je adres en woonplaats enkel voor het maken van een factuur, indien dit door jou gevraagd wordt. Er worden geen standaard facturen verzonden.

Telefoonnummer

We nemen graag snel contact met je op wanneer er vragen of opmerkingen zijn m.b.t. jouw bestelling. Telefonisch gaat dit toch net iets sneller als per e-mail.

Betaalgegevens

Om je order te kunnen betalen maken wij gebruik van de Payment Service Provider, Pay.nl; deze provider zorgt voor een beveiligde betaalomgeving. Betaalgegevens worden vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks doorgestuurd naar Pay.nl, want zij beheren al onze betalingen. Wij krijgen jouw bank- of creditcardgegevens niet te zien, Pay.nl vertelt ons alleen of je betaling is gelukt of niet.

IP-adres

Aangezien wij geen fysieke winkel hebben en je gezicht dus niet kunnen zien, kijken we op internet naar je IP-adres. Door je IP-adres te onthouden, zorgen we ervoor dat niemand anders gebruikmaakt van je 'Mijn Gamecardsdirect -account'.

E-mailadres

Wij versturen geen fysieke giftcards of andere codes, maar wij versturen deze digitaal. Hiervoor hebben wij natuurlijk je e-mailadres nodig, ook wanneer een product per abuis niet op voorraad is of wanneer we nog een extra bevestiging nodig hebben, voor bijvoorbeeld een PayPal- of creditcardbetaling, dit laten we je per e-mail weten. Aanbiedingen en nieuwsbrieven, krijg je ook per e-mail, maar uiteraard alleen als je daarvoor toestemming geeft. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven en aanbiedingen meer? Uitschrijven is zo gepiept: via de klantenservice, je 'Mijn Gamecardsdirect -account' of via de link onderaan die onderaan iedere nieuwsbrief staat.

Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:

Klantenservice

Je kunt met ons bellen, mailen, facebooken en chatten. Om te zorgen dat je verhaal niet twee keer verteld hoeft te worden, onthouden we het. Oké, met hulp van een notitie, want wij zijn stiekem ook maar mensen. Om onze service elke dag een beetje beter maken, analyseren we alle contactmomenten, daar leren we veel van.

Account

In je 'Mijn Gamecardsdirect -account' staan jouw persoonlijke gegevens. Naam, factuuradres, geboortedatum, telefoonnummer en inloggegevens. Handig, dan hoef je deze gegevens niet elke keer opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen, dan kunnen we je sneller helpen.

Nieuwsbrieven

Je kunt je aanmelden voor verschillende nieuwsbrieven, algemene én persoonlijke. Voor de inhoud van persoonlijke nieuwsbrieven, checken we wat je hebt besteld, dan weten we ongeveer wat je leuk vindt. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Je uitschrijven is zo gepiept: via de klantenservice, je 'Mijn Gamecardsdirect-account' of via de link onderaan iedere nieuwsbrief die we versturen.

Reviews

Je kunt andere klanten helpen met jouw review. Door je ervaringen te delen, geef je anderen een nóg beter beeld van een product of dienst. Wij gebruiken een onafhankelijk reviewsysteem van The Feedback Company. Ze houden bij welke reviews je schrijft en wij plaatsen hier indien nodig een reactie. Hierbij laten wij je naam of nickname zien die je bij jouw review hebt gebruikt.

Verbetering

We doen alles voor een glimlach, maar we zien natuurlijk niet altijd of dat ook lukt. Om te checken of de missie is geslaagd gebruiken we je gegevens. We benaderen je soms voor een klantonderzoek, een plaatsje in ons klantentestpanel of we vragen je fan te worden van Gamecardsdirect. Verder willen we weten hoe de afhandeling van een klacht ging en wat je van onze nieuwsbrief vindt. Daarom verzamelen we klantgedrag; zo kunnen we je leesgedrag analyseren en content maken die bij jouw wensen past. Dit doen we door unieke bezoeken te registreren, met alle activiteiten die daarbinnen plaatsvinden. Denk hierbij aan het bekijken van pagina's, ergens op inzoomen of op links klikken. Natuurlijk gaan we altijd netjes met je gegevens om. Soms voert een ander deze checks voor ons uit, die houdt zich dan ook aan de privacyregels.

Acties

Wanneer je meedoet aan een door ons georganiseerde actie, dan dien je natuurlijk ook je naam en e-mailadres achter te laten. Wij hebben dan de contactgegevens die nodig zijn om je te laten weten of je gewonnen hebt. We gebruiken deze gegevens ook om onze acties te analyseren. Zo worden deze acties elke keer nóg leuker.

Advies op maat

We maken je graag blij. Daarom leren we je graag goed kennen. Als je onze webshop bezoekt, ons liket op Facebook, of iets bij ons bestelt, onthouden we wat je nodig hebt. Wij doen het zoekwerk en helpen je met mooie aanbiedingen, bijvoorbeeld per mail. We gebruiken je gegevens ook om onze sites te verbeteren. Hiervoor gebruikt onze website cookies.

Fraudepreventie

Het liefst vertrouwen we alles en iedereen, maar dat is een beetje naïef. Soms moeten we klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. En als je, je echt héél verdacht maakt, moeten we je gegevens doorgeven aan overheidsinstanties. Niet doen dus! Dan houden we het leuk